[A főnököm egyszer megkérdezte:
– Maga írja ezeket a marhaságokat az egyetemi diáklapba??
Szemérmesen vállat vontam, ami egyenlő volt a beismeréssel.
A hülyeség -- ellentétben a tudományos bölcsességgel -- legalább kortalan, indokolni sem kell, és bár lehet nélküle létezni, de semmi értelme.
Ismeretlen szerző: Mán megin te vagy, Platón ????
A munka egy Kr. e. V. századi szerző műve. Egy etruszk öregasszonynál bukkantam rá, s amikor nem akarta ideadni, emlékeztettem arra, hogy ő már régen kihalt, így a kéziratra semmi szüksége. Ezt végül belátta, de kérte, ne említsem meg a nevét, mert akkor elveszítheti múzeumi állását. Én ezt megígértem, ő pedig megnyugodva tovább lebegett a formaldehiddel töltött üvegtartályban.
Periklész ezután elhatározta, hogy belviszályt szít a poliszok között, hogy mégis legyen már végre valami. Titokban Spártába ment és felajánlotta, hogy ha a spártaiak Athénben felgyújtják a férfiakat, megerőszakolják az Akropoliszt és lemészárolják a nőket, akkor elárulja a vakondlekvár ősi receptjét, Szolón módra. A spártaiak kinevetik, mivel már sikerült felfedezniük a görénnyel töltött borztojás receptjét, Lükurgosz módra, ellenben felajánlják, hogy bármelyik krüpteián szívesen látják, mint vendégművészt. Periklész erre kutyafuttában távozik, de az megharapja.
Szophoklész bemutatja új művét, Zeusz és a nyenyere címmel. Zeusz (miután elcsábítja az összes görög nőt egy kéthetes kiflivég formájában) találkozik egy asszírral, aki megpofozza, mivel nem tetszik neki az isten magas sarkú strandpapucsa. Zeusz erre sárgarépává változtatja, mire az asszír jól megtanul fütyülni és több fesztivált megnyer Hacki Tamás előtt. A kar óbégatása közepette feltűnik egy perzsa is, aki közli, hogy ő nekrofil, transzvesztita, szodomita, koprofil, mazohista, szadista, pederaszta, és Zeusz választhat egyet a lehetőségekből. Zeusz kissé tanácstalan, mivel ő hermafrodita. Végül játszani kezd egy nyenyerén, mire Árész lezuhan az Olümposzról és beleesik egy kiskorú makedónba, ám az nem viszonozza az érzelmeit, mert éppen a perzsával üzletel a lehetőségekről.
A darab nagy sikert arat az empatikus görög közönség soraiban. Ám Periklész ki akarja végeztetni Szophoklészt, mert róla nem tett említést. Szophoklész megnyugtatja, hogy a perzsa alakját róla mintázta. Periklész erre kissé felvidul és felgyújtja Boiótiát.
A népgyűlésen most már nyílt vita tárgya, hogy le kell váltani Periklészt, mert még a jó öreg Homérosz is elszunyókál néha a gyűléseken, ha Periklész megtartja szokásos 47 órás beszédét. (Részlet a műből.)
Periklész: Erga kai himerai. Lesz bosz? Szopok lesz?
Polgár 1.: Figyelj, Phallosz.
Polgár2.: Mondjad, Georgiosz.
Georgiosz: Van eladó búzám. 10 drachma per zsák.
Phallosz (habzó szájjal felugrik): Perzsák? Hol?
Periklész : Phallosz, állj fel.
Phallosz: Már állok.
Periklész : Csend legyen, jóember. Magomban beszéltem.
Polgár3 : Azt mi nem halljuk.
Periklész: Szó nincs semmiféle hal-lyukról. Végezzétek ki.
Phallosz: Még álljak?
Periklész: Egy derék polgártársunk feltalálta a levesport. Azóta minden délben Maggiömlésem van.
Phallosz: Ó, Zeusz, hát mingyá elernyedek! (és lőn)
Periklész: Nicsak, egy dobhártya hever a földön. Vajon kinek a phüléből jött?
Polgár4 (Meciarosz nevű, szláv eredetű metoikosz, de belógott): Folytasd a beszédedet, ó, Perikszláb!
Periklész: Meszetet temén. Szarazéné letem. (stb., senki nem ért semmit)
Mivel Periklész beszéde az eddig elhangzottak közül egyértelműen elvitte a pálmát (akik alatta ültek, emiatt hőgutát is kaptak a gyűlés végére), a népgyűlés úgy dönt, maradhat tisztségében, de el kell vennie feleségül a legrondább spártai körüllakót. Periklész mostmár végleg úgy dönt, hogy mindenkit kivégeztet, akinek "e" hang van a nevében. De rájön, hogy az övében is van, ezért felveszi a Kötöbüküty nevet, ami igen hülyén hangzik, így egész Athén jót röhög rajta, és kenyérbélből szobrot emelnek neki a város legmélyebb ciszternája alatti penészes üreg alá ásott szakadék legmélyén.
A szerző nevét sajnos nem őrizte meg a kézirat, de lakóhelye, életrajzi adatai, adó- és betétszámlaszáma ismeretes. Ezek alapján a híres klasszika-filológus, Hatarasz Tisztaszesz professzor egy görög férfira gyanakszik, aki ráadásul szerinte megcsalja a feleségével. A férfit (a professzor által összeállított fantomkép alapján, amely kínosan hasonlít a pápára) a CIA, az Interpol és a Moszad is keresi.
Patkánykodások