HTML

Patkánykodások

  • bogymon: Mit olvasok/unk, ha nem lesz hatvanypatkany.blog.hu? (2010.01.02. 13:01) A végtelenbe -- és tovább (Akik elmentek, 2009)
  • ShitIron: Üdv. Én amondó vagyok, hogy a halál után az van, mint mikor még meg se születtünk. Nincs semmi túlvilág csak vége és kész. (2009.12.19. 19:20) A Fehér Fény
  • llindus: jelenet: széchenyi tér, cuncimókus anyuka és kisgyerek, már totyog, de még nem beszél. anyuka: "gyere, kicsim, eszünk valamit a mekdonáldszban. gyerek: (szeretné reprodukálni, amit az anyja mondott) "Donnó...". mire anyuka kedves-korholó hangon kor... (2009.11.04. 12:01) A McDonalds nélküli ország
  • llindus: ugyanmár! de most komolyan... és egyébként is: a tojásos-békönös mekreggeli egyszerűen divine. ha tehetném, minden nap ezzel indítanék. kivéve persze, ha lángos van reggelire;) (2009.11.03. 23:38) A McDonalds nélküli ország
  • Hatványpatkány: A komoly félelmek kezdenek igazolást nyerni Shaq-et illetően az idénykezdő pár meccs után... Még a jámbor, agyonsérült (de egyebekben kiváló és nagyon szimpatikus) litván óriás: Ilgauskas is jobb nála egyelőre. 2009 van, nah. Nem 2002. Ezt én is ... (2009.11.03. 17:17) NBA Playoff 2009 – A nagydöntő
  • Hatványpatkány: Mohamed úgy döntött, továbbra sem jön a hegyhez, mert kicsi neki a leszállópálya (Puskás Stadion). Mr. McGuiness: ennél jobb kifogást nem sikerül előhalászni az iszákból? (2009.11.03. 16:21) U2-Zágráb-2009. 08. 09.
  • Hatványpatkány: Mi az, hogy "dölgött"? Valami nor-végét járó ló? (2009.10.21. 22:43) Meghülyült az A-ha
  • Gerry.: Hogy hívják a dölgött skandináv lovat? Osz-ló. Én kérek elnézést. (2009.10.18. 12:07) Meghülyült az A-ha
  • Hatványpatkány: Szerintem pedig épp a vallás akar tudománypótlékként fellépni (ld. kreacionizmus vs Darwin). Mellesleg, a "senki nem jött vissza, tehát ki mondaná meg, hogy nincs mennyország"-alapú logika azért nem jó, mert akkor pl. minden vallás megkérdőjelezhet... (2009.10.15. 20:03) A Fehér Fény
  • DepecheM: @Hatványpatkány: Azért merészeltem mindezt feleslegesnek, sőt SPEKULÁCIÓnak minősíteni, mert amíg senki nem jön vissza a túloldalról, addig a TAPASZTALATI tudomány (mert ez mi más lenne?) semmi bizonyosat nem állíthat. Mellesleg a szándékból, illet... (2009.10.13. 13:32) A Fehér Fény
  • Utolsó 20

Korábbi rágcsálnivalók

Korábbi rágcsálnivalók

A Patkány Éve

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2008.09.17. 10:48 Hatványpatkány

Szűz Mária antennája

 

Most olvasom, hogy a Mária Rádió (ja, ugyanaz a neve mint lengyelországi társáé -- a katholikosz-ok nem túl kreatívak, ha nevet kell adni, pedig annyi szentjük van, mint bolyban a hangya) megkapta a sugárzási frekvenciát (pályázat nélkül!) újabb 5 évre az ORTT-től, annak ellenére, hogy eleddig 8 alkalommal állapítottak meg a rádiónál szerződésszegést. Majtényi elnök (utólag) különvéleménnyel élt, amit szívesen vennék úgy, hogy legalább az elnök normális, de inkább tűnik utólagos önmosdatásnak. A Tilos Rádiót ellenben (noha az annak idején keresztényeket sértegető műsorvezetőt elküldték, bocsánatot kértek ezerszer, leállították egy időre a sugárzásukat) némították.

Mária erősebben szkanderezik, nyilván.

Engem magasról nem érdekelne, hogy van egy ilyen rádió, mindenki olyan ópiumot szív, amilyet akar. Nem olvasok szcientológiai lapokat, nem nézem a PAX TV-t és nem ugrálok minden vasárnap 11kor hitgyülis álgospelekre. Tőlem lehet The Lord's Holy Ass Broadcasting is, vartyogjanak nyugodtan egymásnak, akik hisznek ebben, de ne dörömböljenek egyre erősebben a homlokomon, mert úgysem engedem be őket.  Szóval, amíg én nem foglalkozok Jézus egyetlen egyházias/szektás/gyülekezetes vadhajtásával sem a sokszázból, addig ők is hagyjanak engem békén.

De nem teszik. Sétálóutcán ugranak rám, mint Alien az űrhajósra. Lépcsőházak csengőin lógnak. És már antennájuk is van.

Egyszer inaltam a munkahelyemre, mikor is egy idősebb nő megállított és valami vallásos szórólapot akart rámtukmálni. Mondtam: sietek, bocs, de egyebekben sem kérem, mert ateista vagyok (ámbár református keresztségű -- de ezt nem kötöttem az orrára, mert úgyse értette volna, ez a kettő egyszerre hogyan lehetséges). Erre közölte velem, hogy a pokolban fogok égni. Na, itt elszakadt bennem a hajókötél, s mondtam neki viszonzásul e szavakat (mert a magyaros melldöngetésen túl a devóciós ámokfutások tudnak igazán kihozni a sodromból): te fogsz ott égni, te hülye állat.

Türelmetlenek, önzők és értetlenek.

És tűnnek fel egymás után az ájtatos-kenetteljes pofájú-hangú paraziták, persze sminkkel, mert adja őket a TV. Az ilyenek elődei küldtek anno égnek emelt szemmel a máglyára a legkisebb lelkiismeret nélkül megkínzott és megfélemlített embereket. Betiltott könyvek, dogmák, elmaradottság, mohóság. Ezzé vált annak a zsidó gyereknek a teste meg a vére, miután államvallás lett a kereszténység a Római Birodalomban, és volt tere meg ideje terjeszkedni, sokáig kizárólagosnak lenni, másokat és önmagát is tébolyba forgatni.

És mindezt nem lehet jóvátenni még a gyönyörű katedrálisokkal, ékes miniatúrákkal, íves gregoriánokkal sem. És annyi bádogtálas ingyenhúslevest sem tudnak főzni, mert az év nem csak 1-2 napból áll arra, hogy törlesszünk.

Szent tehén lett egy jó szándékból, ami csak legel, de kevés tejet ad.

Pedig úgyse támadsz fel és üdvözülsz, ez csak mese, hogy ne szarj úgy a haláltól és szolgálj engedelmesen.

Mindenesetre, bár én nem vízálló gumi-Bibliával járok még a zuhanyzóba is, a megbocsátás és türelem fogalmát ismerem. Ezért remélem, a vallásos média olyan lesz, amitől Jézus se dobná le a fejéről a fülhallgatót, vagy írna olvasói levelet arról, hogy "mi lett ebből, én nem ezt akartam".

Remélem -- de ebben sem hiszek.

 

37 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://hatvanypatkany.blog.hu/api/trackback/id/tr39667416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eszti 2008.09.17. 14:22:28

ez nem éppen a első bekezdés témájáról szólt.

elég nagy benned a harag, amit csak sajnálni tudok.

TeeJay 2008.09.17. 14:23:42

Korrekt, aláírnám én is. :)

yeano 2008.09.17. 14:35:16

A feltámadás ügyén kívül egyetértek az általad írottakkal. De ezeken nem lehet, tudsz, tudunk változtatni. A józan gondolkodású emberek mindig is a töredékét képviselték az emberiségnek. A megfélelmített, agymosott fősodor úgy is mindig mindent elsöpör. Mária rádió, ifj. Hegedűs csak egy-egy szegek az emberiség koporsójában. Lásd az olaszországi humorista esetét. Öt év sitt, mert a pápáról mert viccelődni. És az a felvilágosult páva egy szóval sem tiltakozik az ilyen eljárás ellen. Ahogy Umberto Eco mondja: új középkor közeleg!

Tuskó Hopkinsz 2008.09.17. 14:41:54

Egyetértek veled, egyébként el tudom képzelni, hogy a pokolban fogsz elégni kitétel csak kedves aggódás volt túlvilági léted iránt, hiszen - ha jól tudom - mindenki, aki nem keresztény automatice a pokolra kerül, legyen bármilyen jó ember is különben. De ez is csak a sötétségüket támasztja alá, így végül is jogos volt a reakció, bár sok haszna nem volt.

maydayray 2008.09.17. 14:45:19

Aki szórólapozáskor poklot emleget, vágd jól pofán. ha igaz keresztény, odatartja a másik orcáját is, ugye?!
az olasz humorista fekvése más. van egy törvény abban az országban, ami védi az elnököt és a pápát. lehet, hogy a törvény szar, de létezik, és amíg hatályos, addig tisztelni kell. jog nem ismerete meg nem mentesít, ugye.

Hatványpatkány 2008.09.17. 14:46:28

Eszti: ez éppen az első bekezdés témájáról szól, jóreggelt.

Harag meg nincs bennem, mert akkor megoldottam volna rövidebben is a posztot egy középsőujj-emelgetős gif. animációval, címezve portósan a Vatikán irányába.

Talán tekintsd meg az előbbi hozzászólók sorait. Szerintem ők megértették, mit akartam mondani.

maydayray 2008.09.17. 14:46:52

Hopkins, és a legnagyobb vicc tudod mi? a keresztények is pokolra kerülnek - a többi világvallás miatt :-)

Tuskó Hopkinsz 2008.09.17. 14:52:22

A helyzet az, hogy már most a pokolban vagyunk (tisztelet azon kevés kivételnek, akinek mennyország az élet), és jó úton haladunk afelé, hogy még ezt is tovább rontsuk.

Hybrid 2008.09.17. 14:57:18

Ez most miről is szól?
Fikázzuk az egyházat, mert az hűdegonoszésnépbutító? Az se semmi, amennyi sületlenséget te hordasz itt össze. Mindenesetre jókat nevettem közben :D.
" Az ilyenek elődei küldtek anno égnek emelt szemmel a máglyára a legkisebb lelkiismeret nélkül megkínzott és megfélemlített embereket." Ezek a szemét mocskok! Az egész USA meg azért, mert kiirtották az indiánokat. A te elődeid meg a környező népeket nyomták el.
Hihetetlen mekkora szánalom ez a cikk:D
Az egyházzal ezer baj van, csomó sár van rajtuk, kár, hogy ilyen cikkekkel akarod osztani az észt...Vitázni meg nincs is miről, írásodból kitűnik, te már tudod az igazságot.

Hatványpatkány 2008.09.17. 15:08:20

Így van.
Ellene szólok a keresztény egyháznak. Mentségem, az, hogy gonosz és népbutító. Unalmas és hiteltelen.
Mindig is az volt.

zumm 2008.09.17. 16:15:35

"Türelmetlenek, önzők és értetlenek."

Igen, sajnos sok ilyen van. Te nem ilyen vagy véletlenül? (Csak a posztod alapján jutott eszembe, amúgy nem ismerlek.)

"Pedig úgyse támadsz fel és üdvözülsz, ez csak mese, hogy ne szarj úgy a haláltól és szolgálj engedelmesen."

Pedig úgyis! :) Egyébként higyj nyugodtan a saját meséidben, ha az megnyugtat... Te szarsz a haláltól?

"ha jól tudom - mindenki, aki nem keresztény automatice a pokolra kerül, legyen bármilyen jó ember is különben. De ez is csak a sötétségüket támasztja alá"

Rosszul tudod. Most mondjam azt, hogy ez is a sötétségedet támasztja alá? ;)

"a megbocsátás és türelem fogalmát ismerem. Ezért remélem, a vallásos média olyan lesz, amitől Jézus se dobná le a fejéről a fülhallgatót"

Ez tök jó, absolutely agree.

Geronimo 2008.09.17. 16:38:52

Úgy nem értem ezt, ahogyan van.

A vallás ugyebár a buta embertömegekről szól, akit fanatizáló, öncélú papok hipnotizálva, orruknál fogva terelnek a fejőgéphez, hogy aztán a haszonból - két hedonista orgiájuk között - újabb áldozatokat szedjenek szórólapokkal, rádióval, tévéműsorral. Csak azt nem értem, hogy miért nem lehet a szórólapot kidobni a következő kukába, mint a cipőbolt-reklámot, hogy miért kell a rádió miatt parázni, mikor senki nem kötelez rá, hogy a buszon azt hallgasd a dübörgő mp3-ad helyett, és senki nem tart pisztolyt a fejedhez, hogy pax tv-t nézz. Nem értem, hogy ki dörömböl a homlokodon. Én nem találkoztam akaratosabb szektással, hittérítővel, prédikátorral, szórólapossal, mint egy átlagos porszívóügynök, katolikus pap pedig még sosem jött oda hozzám az utcán, hogy menjek el vasárnap a misére. Őt is le lehet rázni, a térítőket is. Macera, kicsit kényelmetlen, kellemetlen, de nem lehetetlen, és egyáltalán nem olyan idegesítő, hogy agyvérzést kapjak tőle, hármat. És azt sem mondhatnám, hogy havonta találkozom egy hitről szóló szórólapossal, pedig járok forgalmas aluljárókban.

Aztán ott vannak a papok. A vérünket szívó paraziták, ahogy említed. Mikor dobtál utoljára pénzt a perselybe? A leírtak alapján elég régen lehetett. Nem értem akkor hogyan lehetséges, hogy belőled élnek. És milyen jól! Gyerekverő pedofil mind, dúskálnak a földi javakban, bort isznak, és vizet prédikálnak. Vagy ha kinyitom a szememet, akkor észreveszem, hogy egy átlagos katolikus pap (mert ugye velük van leginkább problémád ha jól értem) hány templomban miséz, hittant tart, stb. Mert nem jut ám mindenhová 5 élősködő, mint szúnyog/négyzetcentiméter a Balaton partján. De a püspökök tényleg mercivel járnak, pfij! A főnököm meg Jaguarral, mégsem szidja se sajtó, se blogger :(

És az egyház(ak) nem tökéletesek. Évszázadok alatt bűnöket követtek el, és még valószínűleg el is fognak. Nem úgy a többi közösség, ami emberekből áll. A népek, nemzetek mérete akkora, hogy összevethető az egyházéval. Végülis büszkén hirdetjük, hogy őseink végig gyilkolták és rabolták Európát, aztán ide jöttek, és elzavarták vagy elnyomták az itt élőket. Később még megszálltak egész országokat (pl. Horvátország), aztán háborúba szálltak a náci Németország oldalán, meg hasonlók. De ennek felére büszkék vagyunk, felére meg kényszerítettek minket, meg különben is olyan idők jártak. Értem én, hát persze. Bezzeg a csúnya egyház mindent előre kitervelt szándékkal tett, nem a létét féltette, amikor eretneket kiáltott, boszorkányokat égetett, és csupán a hódítási vágy hajtotta, amikor keresztes hadjáratokat indított. Jobban belegondolva egy-egy szórólaposnál, rádió-adónál idegesítőbb lenne minden reggel korán kelni, hogy Mekka felé leborulva imádkozzunk, különben jól megvernek, vagy ha belekóstolsz egy jó bécsi-szeletbe, akkor meglincsel a szomszédod amikor megtudja. Én a szórólapost választom, köszönöm szépen!

A szekták, egyházak manipulálják a tömegeket, megfejik a népet, aztán kifosztva kiköpnek, mint a lerágott csontot? Bízom benne, hogy vannak törvényeink ebben az országban, és talán megbüntetik az olyanokat, akik ezzel próbálkoznának. Ha meg nincsenek, akkor nem az egyházat, szektát kell szidni, mert ha lehet lopni, akkor lesznek emberek, akik lopni fognak. A törvényeket meg az általunk választott képviselők alkotják, tehát ha azt teszik, amiért megválasztottuk őket, akkor befoghatjuk az arcunkat, ha meg nem, akkor választunk majd másokat. De ezt a témát talán ne feszegessük.

Tehát azon kívül, hogy sok ember fog bólogatni amikor habzó szájjal "mocskos papok"-at kiabálsz valójában mi a célod egy buta, tudatlan, és eszetlenül vagdalózó cikk megírásával? Gondolkozz kicsihuszár, mielőtt a szablyádat lengeted, mert ugye ésszel él az ember, nem ököllel.

Hatványpatkány 2008.09.17. 17:09:12

Ehh, úgy látom mostmár, hogy szólnom kellett volna egy ilyen témájú posztban (valahogyan bepréselve) Mohamed futásáról, Pershing tábornokról, a kvantumfizikáról és Britney Spears-ről is.
Csakhogy eszemben sem volt, mert semmi dolguk itt.
Ne tessék nekem mutogatni, hogy bezzeg az USA, meg a honfoglaló magyarok mit tettek. Tény. De ez még nem mossa tisztára a keresztény egyház sok mocsokságát. Én se magyarázom a világháborúk iszonyú pusztítását azzal, hogy na de az Eastwick-i boszorkányper milyen tetű dolog volt.
Geronimo, megértem, hogy az egész írásomat nem érted. Azok alapján, amit leírtál, értetlenebb vagy, mint egy zsák tarhonya. Quid plura.

Geronimo 2008.09.17. 18:45:38

Tehát ezek szerint éppúgy írsz hosszan fikázó szöveget az USA bűneiről, indiánokról, atombombáról, nem létező tömegpusztító fegyverek miatt vívott háborúkról, amikor csak szóba kerül mondjuk az amerikai elnökválasztás. Mert valahogyan szóba kerül az egyház, a vallás, és máris boszorkányégetésről van szó szűklátókörűeknél, meg az egyház évszázadokkal ezelőtt elkövetett bűneiről (amiért legalább bocsánatot kér, és elismeri a hibát), de ha nem teszel ilyen különbséget, és nem csak az egyházat részesíted kitüntető figyelmeddel, akkor vedd úgy, hogy nem is szóltam. Szidj mindenkit ugyanolyan hévvel a történelme miatt, és senki nem szól semmit (mert arra nem lesz 5 bólogató-jános, aki egyből beírja, hogy hű de igazad van).

Amúgy hogy egy érvnél miért a példát szidod, azt esetleg annak tudom be, hogy rossz a példa, de ennyire telet tőlem, azt hittem, hogy érthető, de fentebb bőven kifejtettem.

Láthatólag viszont neked zsákszám van tarhonyád, tehát nem kekeckedem veled. :)

Rahl 2008.09.17. 18:47:19

Nemcsak Eastwick, elég csak a Templomosokra gondolni. Én személy szerint egyet értek Veled HP, életem két legszánalmasabb és legocsányabb mondatát katolikus paptól hallottam. Az egyik, amikor az egyik kedves ismerősömet megkeresztelték Húsvétkor, és a mise végén a pap elsírta magát, hogy jaj szegény egyházközség milyen angy szarban van, merthogy egyre kevesebb a pap és neki is 3 faluban kell miséztetnie, ezért kevesebb ideje jut arra a bizonyos falura ahol voltunk. És reméli, hogy minél több fiatal választja a papi pályát. Ez oké, kell az önreklám, a katolikus egyház marketingben mindig király volt, de aztán az, hogy felhívja a tisztelt egybegyülteket, hogy adójuk 1%-át adják az egyháznak na ott elszakadt a cérna. Mi köze van ennek Isten igéjéhez és annak hirdetéséhez? Mellesleg a perselybe gyors szemmértékkel nézve is egy százezer ft összegyült.

A másik meg sztem még undorítóbb. Az egyik családi barát az egész örökségét az egyháznak adta, erre halála után a gyászoló család szemébe vágta a pap, hogy nem temetik el, mert egész életében nem fizetett egyházi adót. No comment.

Na ezért maradok én inkább a Jézus és a haveroknál.

llindus 2008.09.19. 17:52:21

a magam részéről a megérdemelt penitenciából minimum 10 miatyánkot elengednék a rk. egyháznak a santa maria del fiore miatt...

a többire meg az örökkévalóság talán csak elég lesz...

llindus 2008.09.19. 18:03:21

amúgy meg nincs igazad, HP, mert az egyház igenis nagyonis türelmes, önkritikus, mi több, fejlődőképes. a minap benedek pl. deklarálta, hogy aki antiszemita, az keresztényellenes is... pápai szinten ehhez elég volt kevesebb, mint kétezer év. szerintem legkésőbb egy-két évszázadon belül a hívekben is tudatosulni fog...

Hatványpatkány 2008.09.24. 17:10:13

Érdemes átfutni:

index.hu/kultur/media/maria83/

Hatványpatkány 2008.10.01. 13:57:22

A Tilos mégicsak kapott frekvenciát további 5 évre az ORTT-től. Biztos olvasták a posztomat :)

comment.blog.hu/2008/10/01/ot_evet_kapott_a_tilos

Suum Cuique · http://magyarkodo.blog.hu 2008.12.17. 13:08:50

Na, egy frankó kis jakobinus szellemiségű blog...
Baloldali, igen csak baloldali...

Hatványpatkány 2008.12.17. 17:26:38

Ha már francia forradalmi kategóriákat citáltál: akkor már sokkal inkább a Gironde, mint a jakobinusok.
A belinkelt irományról meg csak annyit: akinek a XXI. században az inkvizíció kifejezés mellé a szent szó kívánkozik, az szülessen újra a XVI. századi Spanyolországan és érezze jól magát.

Gerry. 2008.12.19. 17:43:23

Lehetőleg moriszkóként, persze.

Suum Cuique · http://magyarkodo.blog.hu 2008.12.28. 22:01:48

Márpedig, aki a francia forradalomból bármely irányzatot magáévá tesz, az szimplán csak egy baloldali lehet...

Amúgy meg tessék eztet olvasgatni:
monarchista.blogspot.com
www.depositum.hu

Hatványpatkány 2008.12.30. 07:35:18

Kösz a linkeket, de ha vicclapokat akarok olvasni, akkor már sokkal inkább a szovicc.blog

"Márpedig, aki a francia forradalomból bármely irányzatot magáévá tesz, az szimplán csak egy baloldali lehet... " -- tekintve, hogy a francia forradalom (meg előtte a holland és az angol) teremtették meg a modern európai fejlődés alapjait, te egy jó nagy barom vagy, ecsém

Suum Cuique · http://magyarkodo.blog.hu 2009.01.03. 07:54:24

Ne gyalázkodj, undorító szokás, komoly szándékkal linkeltem.

web.t-online.hu/kesz/jel/03_01/mitosz.html ezt is csatolom

"tekintve, hogy a francia forradalom (meg előtte a holland és az angol) teremtették meg a modern európai fejlődés alapjait, te egy jó nagy barom vagy, ecsém"

Ja ez olyan tipikus balos, hogy haladó meg fejlődés, holott ez egy marhaság. Az, hogy most baloldali rendszer van, még nem jelenti azt, hogy ez jó is. Olvasd csak el a blogomno azt, amit az úgynevezett haladásról írtam.

A lebaromozás meg tipikus baloldali érvelési technika, ami a magasztosságot és a méltóságot (dignitas) teljes mértékben nélkülöző, csak az öncélú rombolást és gyalázkodást testesíti meg.

Hatványpatkány 2009.01.03. 12:20:46

Oké, kedves csőlátású kollega, akkor visszavonom, és úgy pontosítanék, hogy az baromság, amiket itt összezagyválsz.
És ez nem gyalázkodás, hanem tényközlés, de erre fel kellett hívjam becses figyelmedet. Suum cuique, tudod.

Suum Cuique · http://magyarkodo.blog.hu 2009.01.07. 13:38:06

Ilyen kérdésekben nem lehet tényeket megállapítani, itt ellentmondásos vélemények vannak. Azt senki sem tagadja, hogy a francia forradalom alapvetően befolyásolta az európai történelem menetét, csak én azt mondom, hogy rendkívüli módon szar irányban. Körülnézek és szart látok.

Suum Cuique · http://magyarkodo.blog.hu 2009.01.07. 13:39:47

Dr. Padányi Viktor, az 1945 után ausztráliai emigrációba kényszerült nagy magyar történész pedig így ír A nagy tragédia című munkájában: "Jogrendszereink csúcspontja az ember fensége és az emberi élet szentsége, hangyavilágunk modern bölcseletében az ember az egykor csak a királyoknak kijáró személyi fenség és sérthetetlenség tulajdonosává tolta fel magát, s hovatovább oda jutottunk, hogy egy ember nem lehet eléggé ostoba, haszontalan és értéktelen ahhoz, hogy határtalan emberi öntudatra, egyenrangúságra és szinte már ijesztően nevetséges önértéktudatra ne érezné feljogosítva önmagát. Ma már nincs szerénység, meghajlás, alázat és jelentéktelenség-tudat (s ha van, azt Freud óta betegségnek tekintik), emberi lények, akiknek szellemi világuk egy-két ezer szó használatán alig terjed túl, akikben a vegetatív léten túlterjedő 'szellemi' színvonalat csupán olcsó divatcikkek viselése és primitív szórakozások hajszolása jelenti, akik a világnak alig érnek többet azoknak a fizikai munkaóráknak effektív összértékénél, ami vegetatív szükségleteik kielégítésén felül az emberiség számára pluszként fennmarad, feljogosítva érzik magukat primitív jelentéktelenségük és a semminél alig több fontosságuk számára ugyanazt követelni, ami egykor csak a legnagyobb, legértékesebb és legfontosabb erőfeszítéseknek járt ki. Az utcalány demokratikusan egyenlőnek, emberi méltóságában azonosnak tekinti magát a tisztes és életét másokért elégető családanyával, a tolvaj és szélhámos szemtelenül emberi jogaira hivatkozik az életének mocskát likvidáló hatósági közegekkel szemben, s az izmait áruba bocsátani nem képes fölösleg nem emberséget és szívet kér és köszön meg, ha kap, hanem követel, mintha Istenen kívül bárki is jogszerűen felelős volna életéért és haláláért. Az emberi irgalom, belátás és együttérzés intézményeiből "panem et circenses" lett, amit mint kijáró jogot követelnek egyre többen, s mindezt annak a tulajdonképpen semmitmondó ténynek az alapján, hogy ők 'emberek'."

Gerry. 2009.01.07. 15:06:08

@Suum Cuique: Szerintem nagyon nem a megfelelő blogban vetetted fel a "nagy magyar történész"-t.... De mivel nemrég írtam cikket részben a kedves "nagy" és általában "magyar" "történészekről" és "nyelvészekről", most nagyon képben vagyok dilettánsügyileg.
Ha gondolod szívesen küldök pár nevet és könyvcímet, hogy pallérozódj. Sajnos Padányit fájdalmasan ifjan szólította el körünkből a halál, de azt hiszem a Badiny-Jós Ferenc (sic!) életműsorozattal elbíbelődhetsz egy darabig. Csakis a haza üdvéért, persze.

Suum Cuique · http://magyarkodo.blog.hu 2009.01.08. 20:31:22

Azért Badinyit ne mossuk már össze Padányival, kérem.
Azért mert Badinyi egy hibbant, még nem jelenti azt, hogy mindenki aki nem balliberális az csak történelemhamisítő idióta lehet...

Gerry. 2009.01.09. 00:48:39

Dentu-Magyaria? Sumir Magyar nyelv lélekazonossága? Kösz nem, nekem már az előétel is megfekszi a gyomromat.
Történészek között van balliberális és jobboldali, nagypöcsű, kispöcsű, hajasbaba, kiskopasz; azonban a dilettanizmus és amatőr népbutítás nem politikai kategória.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.01.12. 02:40:17

No, HATVÁNYPATKÁNY, neked se' lehet könnyű! Nem elég, hogy tök ostoba vagy még büszke is vagy rá. Pedig, kár, mert a verseid nem minden tehetség nélkül valók.

ü
bbjnick

Hatványpatkány 2009.01.13. 21:06:48

Hadd idézzem Forrest Gumpot: az a hülye, aki mondja.
A versekre vonatkozó elismerést pedig köszönöm. Tényleg jók. ;)

llindus 2009.01.16. 15:55:47

szeptemberben jártam itt utoljára és még mindig lényegében ugyanott tartunk... jobb, mint a barátok közt...

Gerry. 2009.01.17. 00:22:57

Ja, ott is beesik néha egy mellékszereplő - de ugyan olyan gyorsan ki is esik :)
süti beállítások módosítása