HTML

Patkánykodások

  • bogymon: Mit olvasok/unk, ha nem lesz hatvanypatkany.blog.hu? (2010.01.02. 13:01) A végtelenbe -- és tovább (Akik elmentek, 2009)
  • ShitIron: Üdv. Én amondó vagyok, hogy a halál után az van, mint mikor még meg se születtünk. Nincs semmi túlvilág csak vége és kész. (2009.12.19. 19:20) A Fehér Fény
  • llindus: jelenet: széchenyi tér, cuncimókus anyuka és kisgyerek, már totyog, de még nem beszél. anyuka: "gyere, kicsim, eszünk valamit a mekdonáldszban. gyerek: (szeretné reprodukálni, amit az anyja mondott) "Donnó...". mire anyuka kedves-korholó hangon kor... (2009.11.04. 12:01) A McDonalds nélküli ország
  • llindus: ugyanmár! de most komolyan... és egyébként is: a tojásos-békönös mekreggeli egyszerűen divine. ha tehetném, minden nap ezzel indítanék. kivéve persze, ha lángos van reggelire;) (2009.11.03. 23:38) A McDonalds nélküli ország
  • Hatványpatkány: A komoly félelmek kezdenek igazolást nyerni Shaq-et illetően az idénykezdő pár meccs után... Még a jámbor, agyonsérült (de egyebekben kiváló és nagyon szimpatikus) litván óriás: Ilgauskas is jobb nála egyelőre. 2009 van, nah. Nem 2002. Ezt én is ... (2009.11.03. 17:17) NBA Playoff 2009 – A nagydöntő
  • Hatványpatkány: Mohamed úgy döntött, továbbra sem jön a hegyhez, mert kicsi neki a leszállópálya (Puskás Stadion). Mr. McGuiness: ennél jobb kifogást nem sikerül előhalászni az iszákból? (2009.11.03. 16:21) U2-Zágráb-2009. 08. 09.
  • Hatványpatkány: Mi az, hogy "dölgött"? Valami nor-végét járó ló? (2009.10.21. 22:43) Meghülyült az A-ha
  • Gerry.: Hogy hívják a dölgött skandináv lovat? Osz-ló. Én kérek elnézést. (2009.10.18. 12:07) Meghülyült az A-ha
  • Hatványpatkány: Szerintem pedig épp a vallás akar tudománypótlékként fellépni (ld. kreacionizmus vs Darwin). Mellesleg, a "senki nem jött vissza, tehát ki mondaná meg, hogy nincs mennyország"-alapú logika azért nem jó, mert akkor pl. minden vallás megkérdőjelezhet... (2009.10.15. 20:03) A Fehér Fény
  • DepecheM: @Hatványpatkány: Azért merészeltem mindezt feleslegesnek, sőt SPEKULÁCIÓnak minősíteni, mert amíg senki nem jön vissza a túloldalról, addig a TAPASZTALATI tudomány (mert ez mi más lenne?) semmi bizonyosat nem állíthat. Mellesleg a szándékból, illet... (2009.10.13. 13:32) A Fehér Fény
  • Utolsó 20

Korábbi rágcsálnivalók

Korábbi rágcsálnivalók

A Patkány Éve

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2009.10.09. 18:50 Hatványpatkány

A Fehér Fény

Arról a fehér fényről van szó, igen. Ott az alagút végén. És a kellemes lebegésről, ami állítólag van olyankor. A felülrőlnézett önmagam testéről.

Mindig is biztos voltam abban, hogy ez csak egy mese. Hogy meghalni az sokkal rosszabb, mint bármilyen módon élni. Nem hiszem, hogy a rákos apám, aki a karjaimban fulladt bele a saját vérébe, utólag azt mondaná: az a fénylő világosság, na az nagyon megnyugtató volt.

Magam úgy gondoltam, ez egy tudattalan emlékkép lehet, amit az agy vetít vigasztalásul az utolsó pillanatokban: a hüvelyen át (vagy akár a hasfalból kiemelten) az első fényeket meglátó magzat tudattalattijában mélyen elásott első emléket, hogy (perverz módon) az legyen az utolsó is.

A legújabb kutatások fényében úgy tűnik, nem kapirgáltam rossz helyen, de másról van szó. Igaz, hogy az agy játszik, de nem úgy, ahogy képzeltem. Hanem így:

http://index.hu/tudomany/biotech/2009/10/09/megfejtettek_a_halalkozeli_elmenyek_biologiai_hatteret/

S ha mindez igaz, márpedig az ember iszonyú komplex, de mégis oly törékeny szervezetét nézve mindez nagyon is hihető, ideje eltenni a polcra ezeket az önvigasztaló dolgokat, mint lélekvándorlás (21 gramm), menny és pokol,  megváltás és penitencia, mert az ember olyan csupán, mint egy TV. Bekapcsoltatik, működik, elromlik és megy a szemétbe.

És aki reménykedik fehér fényekben, angyalokban és effélékben, az baromira meglepődne majd, a maga idején --  de nem fog, mert simán csak kilövi a létezését önmaga rendszere, és arra sem lesz ideje, hogy meglepődjön.

Élni néha nagyon nehéz. De meghalni még nehezebb.

Főleg úgy, hogy elmúlásodért nem kapsz semmit cserébe.

 

7 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://hatvanypatkany.blog.hu/api/trackback/id/tr841439230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

llindus 2009.10.10. 09:29:35

arról a szóról, hogy "penitencia", mindig az "inkontinencia" jut eszembe...

llindus 2009.10.10. 09:30:46

egyébként már megint sikerült nagyon adekvát módon hozzászólnom...

DepecheM 2009.10.10. 18:17:52

És az a csodálatod az egészben, hogy ez semmit nem von le a vallás értékéből. Mert mint tudjuk hit és tudás nem egymás fokozatai, hanem más lényegiséggel rendelkező dolgok.
Ergo ez a felfedezés teljesen felesleges. :)

Hatványpatkány 2009.10.13. 00:24:36

Az említett felfedezés a tudásról szól, tehát a legkevésbé sem felesleges.
A hit pedig erre a tudásra ad másféle (vigasztaló?) választ.
És mivel a kettő tényleg különböző lényegiség, mindenki azt zabál a svédasztalról, amit akar.

DepecheM 2009.10.13. 13:32:52

@Hatványpatkány: Azért merészeltem mindezt feleslegesnek, sőt SPEKULÁCIÓnak minősíteni, mert amíg senki nem jön vissza a túloldalról, addig a TAPASZTALATI tudomány (mert ez mi más lenne?) semmi bizonyosat nem állíthat. Mellesleg a szándékból, illetve interpretációjából azt véltem kiolvasni (és szerintem ezt nehéz is másként értelmezni), hogy egyfajta valláspótlékként kíván a tudomány fellépni. Nem mondom, hogy amikor a vallás azt mondja, hogy HIDD!, akkor fair a verseny, de a tudomány maradjon csak a saját territóriumán.
Ezzel - láthatólag - át akart lépni, önnön lényegiségét cáfolva.

Remélem sikerült értelmesen megfogalmazni, amire gondoltam, ha nem, akkor kedves HP élőben is teszek rá egy kísérletet, némi borozással egybekötve. :)

Hatványpatkány 2009.10.15. 20:03:43

Szerintem pedig épp a vallás akar tudománypótlékként fellépni (ld. kreacionizmus vs Darwin).
Mellesleg, a "senki nem jött vissza, tehát ki mondaná meg, hogy nincs mennyország"-alapú logika azért nem jó, mert akkor pl. minden vallás megkérdőjelezhető, csak elég feltenni a kérdést: jó, de találkozott már valaki személyesen Istennel?
Én megértem, aki azt hiszi (nem tudja, csak hiszi), hogy van túlvilág, esetleg lélekvándorlás. Jó is annak, mert talán nem fél annyira így az elmúlástól.
Én viszont nem vagyok hívő, tehát marad a tudás/logika/szkepszis. Meg az, hogy egy elromlott TV lesz belőlem.
A többit esetleg majd valóban a bor mellett.

ShitIron 2009.12.19. 19:20:47

Üdv.

Én amondó vagyok, hogy a halál után az van, mint mikor még meg se születtünk.
Nincs semmi túlvilág csak vége és kész.
süti beállítások módosítása