HTML

Patkánykodások

  • bogymon: Mit olvasok/unk, ha nem lesz hatvanypatkany.blog.hu? (2010.01.02. 13:01) A végtelenbe -- és tovább (Akik elmentek, 2009)
  • ShitIron: Üdv. Én amondó vagyok, hogy a halál után az van, mint mikor még meg se születtünk. Nincs semmi túlvilág csak vége és kész. (2009.12.19. 19:20) A Fehér Fény
  • llindus: jelenet: széchenyi tér, cuncimókus anyuka és kisgyerek, már totyog, de még nem beszél. anyuka: "gyere, kicsim, eszünk valamit a mekdonáldszban. gyerek: (szeretné reprodukálni, amit az anyja mondott) "Donnó...". mire anyuka kedves-korholó hangon kor... (2009.11.04. 12:01) A McDonalds nélküli ország
  • llindus: ugyanmár! de most komolyan... és egyébként is: a tojásos-békönös mekreggeli egyszerűen divine. ha tehetném, minden nap ezzel indítanék. kivéve persze, ha lángos van reggelire;) (2009.11.03. 23:38) A McDonalds nélküli ország
  • Hatványpatkány: A komoly félelmek kezdenek igazolást nyerni Shaq-et illetően az idénykezdő pár meccs után... Még a jámbor, agyonsérült (de egyebekben kiváló és nagyon szimpatikus) litván óriás: Ilgauskas is jobb nála egyelőre. 2009 van, nah. Nem 2002. Ezt én is ... (2009.11.03. 17:17) NBA Playoff 2009 – A nagydöntő
  • Hatványpatkány: Mohamed úgy döntött, továbbra sem jön a hegyhez, mert kicsi neki a leszállópálya (Puskás Stadion). Mr. McGuiness: ennél jobb kifogást nem sikerül előhalászni az iszákból? (2009.11.03. 16:21) U2-Zágráb-2009. 08. 09.
  • Hatványpatkány: Mi az, hogy "dölgött"? Valami nor-végét járó ló? (2009.10.21. 22:43) Meghülyült az A-ha
  • Gerry.: Hogy hívják a dölgött skandináv lovat? Osz-ló. Én kérek elnézést. (2009.10.18. 12:07) Meghülyült az A-ha
  • Hatványpatkány: Szerintem pedig épp a vallás akar tudománypótlékként fellépni (ld. kreacionizmus vs Darwin). Mellesleg, a "senki nem jött vissza, tehát ki mondaná meg, hogy nincs mennyország"-alapú logika azért nem jó, mert akkor pl. minden vallás megkérdőjelezhet... (2009.10.15. 20:03) A Fehér Fény
  • DepecheM: @Hatványpatkány: Azért merészeltem mindezt feleslegesnek, sőt SPEKULÁCIÓnak minősíteni, mert amíg senki nem jön vissza a túloldalról, addig a TAPASZTALATI tudomány (mert ez mi más lenne?) semmi bizonyosat nem állíthat. Mellesleg a szándékból, illet... (2009.10.13. 13:32) A Fehér Fény
  • Utolsó 20

Korábbi rágcsálnivalók

Korábbi rágcsálnivalók

A Patkány Éve

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2009.02.04. 18:41 Hatványpatkány

Poézis 2001--2002

Tört lélek tánca                   

 

a lánynak, kit szeretsz, ha eljön az este,

már fáradt a lelke, fáradt a teste,

s kit hiába kérdezel,

hogy meddig menne érted el,

ha minden kérdés kínokat áraszt,

mert nem kapsz tőle világos választ,

és attól félsz, hogy szétesel,

hát meddig menne érted el,

odaadtad magad, de belül csak rettegsz,

mert féled a véget, hogy neki nem kellesz,

bár miatta létezel,

jaj, meddig menne érted el,

csak tép és fáj és szaggat a bánat,

vadhús a lelkeden minden bocsánat,

az, kiért egyedül vétkezel,

ó, meddig menne érted el,

benned a fájdalomba őrület vegyül,

társ nélküli társként itt állsz egyedül,

mert szívében örök rácsokat visel,

vajon meddig menne érted el,

ő, kiben ott rejlik a megváltó tisztaság,

nem akarja bár, de mégis téged bánt,

mert benne már megfakult a jel;

így meddig menne érted el?

 

szeretni őt, egyedül csak őt,

megalkuvás nélkül, isten s törvény előtt,

mert te a világ végéig, ha kell –

de ő meddig menne érted el?

 

-----

Öleltél már át

a hajnali fényben

meleg, illatos női testet?

Vonta-e aranyba

ennek az emléke

egész nappalod  s ested?

Csitult-e benned Tőle

kéretlen rettegés,

mi körbefon ébredés után,

mert Miatta változik

„igen”-né benned

minden „nem” és „talán”?

 

A pillanat örök.

 

S te örülsz, hogy létezel:

mert Vele indulsz el,

s Vele érkezel.

 

--------

összekoccan

összekoccan a fog

és vonyít a fájdalom

őrjítő

őrjítő rettegés

izzadt tenyér az ágyadon

nincs veled

nincs veled

megfojt a gondolat

 

méreg pisztoly vonat

méreg pisztoly vonat

 

--------

futnék Tőle el,

de visszatart,

mi lökne is tovább,

mint lepke a fényt,

e csalárdul hívó halált

zarándoklom körül

szerelme udvarát

 

-------

a kapu nyitva állt

a kapu csukva van

föléje véshetem

szerettem hasztalan

szerettem hasztalan

kétszínű végzetem

a kapu csukva van

lék felett lépkedem

 

---------

te még alszol, pihensz, egyetlen kedvesem,

én nézlek a távolból rövidlátó szemmel,

gyönyörű, édes dal  halk lélegzeted

 

el fogsz majd köszönni, fájdalmas mosollyal.

ugye hívsz majd, ugye látlak még,

s vigyázol magadra, bármerre is jársz majd

 

a rettegés lassan, mint béna koldus

kúszik végig rajtam, s érzem, hogy belep,

verejték ég rajtam: nem kellek már neked

 

elszöksz majd tőlem, te gyenge s gyermeteg.

pedig kín a búcsú annak, aki tényleg szeret.

...röghalmad oltára élve eltemet

 

------

elveszítettelek, mert te ezt akartad,

rólad szólt minden, kinek a minden is kevés,

dobtam a kockán, pedig nem nyerhettem,

ez a játék vége, ha reménytelent remélsz.

imádtalak téged -- egy önző gyereket,

pereltem érted -- csak nekem fontos ügyért,

ez lett a jutalmam, s egy ostoba bölcsesség:

tudd, ki mit érdemel, s azt is, hogy miért.

rám fonja béklyóját és örökké kisért

az, 'mivé tettél vélt boldogságomért.

 

(2001)

 

------

 

összetört minden, mint a leejtett pohár,

remegő kezemen táncot jár a sár,

én választottam Őt és a sorsomat,

hát ragaszkodom hozzá, mert elegem van már

 

(megrekedtem bennem, mint a láncra vert madár)

 

én választottam a magányos perceket,

megszoktam a szürke tucat-reggeleket,

szándékom ez volt, pedig nem akartam,

törődött lelkem nem ad ki könnyeket

 

(egész énem csak egy görcsbe rándult karom)

 

dölyfösen tűröm, mit magamból alkottam,

büszke tudattal derékig a porban,

bezártam magam, s a kulcsot nem adom,

nem válthatsz meg engem, mert én választottam

 

(nem válthatsz meg engem, mert nem akarom)

 

(2002)

 

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://hatvanypatkany.blog.hu/api/trackback/id/tr31922857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása