HTML

Patkánykodások

  • bogymon: Mit olvasok/unk, ha nem lesz hatvanypatkany.blog.hu? (2010.01.02. 13:01) A végtelenbe -- és tovább (Akik elmentek, 2009)
  • ShitIron: Üdv. Én amondó vagyok, hogy a halál után az van, mint mikor még meg se születtünk. Nincs semmi túlvilág csak vége és kész. (2009.12.19. 19:20) A Fehér Fény
  • llindus: jelenet: széchenyi tér, cuncimókus anyuka és kisgyerek, már totyog, de még nem beszél. anyuka: "gyere, kicsim, eszünk valamit a mekdonáldszban. gyerek: (szeretné reprodukálni, amit az anyja mondott) "Donnó...". mire anyuka kedves-korholó hangon kor... (2009.11.04. 12:01) A McDonalds nélküli ország
  • llindus: ugyanmár! de most komolyan... és egyébként is: a tojásos-békönös mekreggeli egyszerűen divine. ha tehetném, minden nap ezzel indítanék. kivéve persze, ha lángos van reggelire;) (2009.11.03. 23:38) A McDonalds nélküli ország
  • Hatványpatkány: A komoly félelmek kezdenek igazolást nyerni Shaq-et illetően az idénykezdő pár meccs után... Még a jámbor, agyonsérült (de egyebekben kiváló és nagyon szimpatikus) litván óriás: Ilgauskas is jobb nála egyelőre. 2009 van, nah. Nem 2002. Ezt én is ... (2009.11.03. 17:17) NBA Playoff 2009 – A nagydöntő
  • Hatványpatkány: Mohamed úgy döntött, továbbra sem jön a hegyhez, mert kicsi neki a leszállópálya (Puskás Stadion). Mr. McGuiness: ennél jobb kifogást nem sikerül előhalászni az iszákból? (2009.11.03. 16:21) U2-Zágráb-2009. 08. 09.
  • Hatványpatkány: Mi az, hogy "dölgött"? Valami nor-végét járó ló? (2009.10.21. 22:43) Meghülyült az A-ha
  • Gerry.: Hogy hívják a dölgött skandináv lovat? Osz-ló. Én kérek elnézést. (2009.10.18. 12:07) Meghülyült az A-ha
  • Hatványpatkány: Szerintem pedig épp a vallás akar tudománypótlékként fellépni (ld. kreacionizmus vs Darwin). Mellesleg, a "senki nem jött vissza, tehát ki mondaná meg, hogy nincs mennyország"-alapú logika azért nem jó, mert akkor pl. minden vallás megkérdőjelezhet... (2009.10.15. 20:03) A Fehér Fény
  • DepecheM: @Hatványpatkány: Azért merészeltem mindezt feleslegesnek, sőt SPEKULÁCIÓnak minősíteni, mert amíg senki nem jön vissza a túloldalról, addig a TAPASZTALATI tudomány (mert ez mi más lenne?) semmi bizonyosat nem állíthat. Mellesleg a szándékból, illet... (2009.10.13. 13:32) A Fehér Fény
  • Utolsó 20

Korábbi rágcsálnivalók

Korábbi rágcsálnivalók

A Patkány Éve

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2008.12.01. 10:07 Hatványpatkány

Poézis, 1989-1990

NŐ ÜVEGBEN

 

Buján gőzölögsz körül, te ringyó,

ujjaim vadul tapogatják ringó

derekad s telt melleid.

Testedet gyúrva melyik

aszkéta ne dobná el elveit?

 

De tested mindenütt egyforma, hideg kő,

mert lapos és hűvös a tévéképernyő,

melyen át látom ringó derekad,

telt melleid – és saját magamat.

 

És saját magomat.

 

                                   *****

PORLASZTOTT SZERELEM

Valaki kivitt az utcára

S letett a friss levegőn.

Ott feküdtem, lebegőn,

Furcsa szemekkel nézve a világra.

 

Eszembe jutott az a ribanc.

„Már nem szeretlek” – mondta halkan.

Lehajtott fejjel elrohantam,

s részegre ittam magam.

 

Gyomromba lépett az alkohol lába,

Szívem üres volt, fejem pedig kába.

Nyáladzva motyogtam: „hát nincs benned szánalom?”

 

Hülyén zokogva, arccal a sárba,

Belegörnyedtem az éjszakába,

S szélnek szórtam ostoba bánatom.


                                   *****


FÉNY ÉS ÁRNYÉK

 

Ha te nálam vagy, fekszel meztelen

s a napsugár a kezedre hull,

az én kezem is mozdul: festene;

fény és árnyék – dolgoznak vadul,

kiemelik minden buja porcikád

– lágy szemérmed íve Fekete Úr –,

arannyal rajzolok körébed glóriát;

fény és ágyék – minden elszabadul


                                   *****


ELHÚZÓDÓ SZÜZESSÉG

 

Bújj majd hozzám.

Remegve,

horpadt melleddel,

ráncos, aszalt bőröddel,

kopasz ágyékoddal.

Bújj majd hozzám.

Hisz én sem leszek

különb nálad.


                       *****

ARS(E) POETICA

 

Megeheti a fene a költői a babért,

Ha a költő se költ, csak elmegy babért,

Hogy főzeléket főzzön,

Meg sört igyon, s pocakja nőjön.

 

Ha már a költő sem ír (csak angol),

S egész nap egy velőscsontot hangol,

Ott már baj van, Ottmár! Oda a költészet.

Megette a rosseb a tenger sok észet.

 

Bár a költő tudja, hogy unalmas, mit mond,

De nem hagyja abba. S addig nincs is gond,

Míg énekelhet, s „értő” füleknek éneke kell.

Bár csak fűzfaversek, semmi érzékkel.

 

No, de ha tetszik, akkor miért ne

Tehetném ezt én is, elvégre

Vagyok oly rossz költő, mint a többi sok.

Bölcselkedő, okoskodó, gyíkhülye pasasok.

 

Én legalább bevallom, hogy nem értek „versül”,

De azért várom, hogy egyszer talán elsül,

Amim van – s tán majd még meg is tapsolnak.

A hírnévre vadászom, én, ostoba hólyag.

 

Én vagyok az őszinte költő, aki

Szeretné azt hinni, hogy valaki.

Pedig oly ostoba vagyok, mint sok más lírikus.

 

No, de most már elég, picim. Qss.

 *****

SÉTA A HOLDON


Oly könnyűek vagyunk, érzed-e?

Lebegünk.

A négy kar szerelmes dzsungele.

Megyünk,

Testünk egymásba olvadva jár.

Nevetünk.

Az egész oly egyszerű már.


                                   *****

BOLDOG DAL


Mint árbocot s vitorlát vesztett

Félőrült, süllyedő hajó

Tántorgok öblödbe.

 

Sima ott a tenger, nincsen hullám,

Bőröd puha mólóján

A szeretet nagy csokrokba kötve.

 

Nincs korhadt fogú, durva tengerész,

Ki gúnyolódik az albatrosszal.

Minden oly igaz és tiszta.

 

Hitetlen vagyok, becsukom szememet.

Nem tudom elhinni, hogy ez lehet.

Kikötöttem Nálad. Többé nem fordulok vissza.


                                   *****

KOLDUS DAL

 

Vér a havon. Körben emberek.

A kolduson nevetnek,

Kinek rongyos szeretetbe burkolva szíve és lába.

Halkan ordít az éjszakába:

 

Csak ennyim van, látod.

Nem váltom meg vele a világot.

A szenvedő Krisztusok kora lejárt.

Nem is érdemli meg e hitvány világ.

 

Nem is a világ fáj nekem, kicsim.

Úgy szeretnék adni, de semmim sincs.

S Te úgy szeretnél kapni.

 

A szenvedés nem nagy kincs,

De én őrzöm: ez a Van, mi Nincs.

Véres szájjal halottba harapni.

  

            *****

ÖRDÖGLAKAT

 

Sovány vigasz, hogy most karomba dőltél,

Ha előtte heteken át egyre csak öltél,

Kínoztál, gúnyoltál, mindig kinevettél,

Hátam mögött gyávának s hülyének neveztél.

 

Mit ér a gyönyör, ha íztelen és rideg?

Mint zacskóból a cukrot osztod szét szerelmedet:

Nem számít, hogy hol és nem számít, hogy kinek,

Csak duplán kapd vissza. Nem baj, hogyha hideg.

 

Kívül porcelán, belül sötét verem.

Mi az én bűnöm, hogy mindig ezt érdemlem?

Legjobb lenne tőled elrohanni.

 

De nálad van a mágnes és belém verve vasad,

Nem lesz ez jobb soha, csak borzalmasabb.

Lábad előtt fogok végleg megrohadni.

 

 

                                   ******                                  

 
GORDIUSZI CSOMÓ

 

A szeretet mint kiöklendezhetetlen

Mócsingos csomó gyűlik össze bennem.

Majd’ belészakadok.

 

Lenyelni nem tudom, mert ha lenyelem,

Nem lesz abból más, csak önszerelem.

S Nárcisz nem vagyok.

 

De ami még rosszabb, kiköpni se bírom,

Kettétépi szívem, szétszaggatja torkom.

S hányni nem akarok.

 

Hát emésztem magamban ezt a rágós vackot,

S úgy élek én, mint egy akasztott:

Bár nincs nyakamon kötél, mégis megfulladok.

 

                               ****

ÚJMAGYAR MÁRIA-SIRALOM

 

Süppedő homokban fuldokló halak

Koszorúzzák napkorong arcodat.

Testeden alvadt vér s mocsok.

Kutyák. Ordító zsoldosok.

 

Keresztre tűzött kiröppenő lélek,

Pokol a menny s a levegő már méreg.

Madarak csőrében széttépett csecsemők

Siratják halkan a halálba menőt.

 

Mert tévedett isten, mikoron azt hitte,

Mikor édes fiát a keresztre vitte,

Hogy megtisztul a világ halála által.

 

Hiába folyt vére, mocskosabb a világ.

Minek olyan isten, aki édes fiát

Hiába ölte meg rettentő halállal?

 

(1990)

 

                        *****

                 A GYÁVA                   


Vad, kocsányos, sűrű éjjel

lengi körül az elhagyott dombokat.

Arcán szürke árnyak, a világ sincs ébren,

távol van már minden emberi gondolat.

 

Három lépést kell csak megtenni,

hogy végre elolvadhasson

csillagtalan éjben, jéghideg vízben

sok szürke árny a tébolyult arcon.

 

Két lépéssel áthidalni a kínokat

nem nehéz, ha nem remeg a láb.

Zöld-kék, zöld-kék sűrű az éj,

nedves homok, fekete világ.

 

Az utolsó lépés már csak merő formaság

– de remegni kezd a szív és az ész.

Hajnal pírja fest kormot az arcára,

posványszürke tenger, hogyha belenéz.

 

(1990)

 

                        *****

                      POST


az egészben az a legmegalázóbb

amikor fel kell öltözni

ez már nem egyenlőség

itt már minden ruhadarabnak

hangsúlyozott szerepe van

mikor a szoknyához érsz

már el is felejtetted az egészet

kicsavart ciromként húzom fel a cipőm

s arra gondolok

legalább a nevem megkérdezhetted volna

 

 

 (1990)

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://hatvanypatkany.blog.hu/api/trackback/id/tr49797452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása