HTML

Patkánykodások

  • bogymon: Mit olvasok/unk, ha nem lesz hatvanypatkany.blog.hu? (2010.01.02. 13:01) A végtelenbe -- és tovább (Akik elmentek, 2009)
  • ShitIron: Üdv. Én amondó vagyok, hogy a halál után az van, mint mikor még meg se születtünk. Nincs semmi túlvilág csak vége és kész. (2009.12.19. 19:20) A Fehér Fény
  • llindus: jelenet: széchenyi tér, cuncimókus anyuka és kisgyerek, már totyog, de még nem beszél. anyuka: "gyere, kicsim, eszünk valamit a mekdonáldszban. gyerek: (szeretné reprodukálni, amit az anyja mondott) "Donnó...". mire anyuka kedves-korholó hangon kor... (2009.11.04. 12:01) A McDonalds nélküli ország
  • llindus: ugyanmár! de most komolyan... és egyébként is: a tojásos-békönös mekreggeli egyszerűen divine. ha tehetném, minden nap ezzel indítanék. kivéve persze, ha lángos van reggelire;) (2009.11.03. 23:38) A McDonalds nélküli ország
  • Hatványpatkány: A komoly félelmek kezdenek igazolást nyerni Shaq-et illetően az idénykezdő pár meccs után... Még a jámbor, agyonsérült (de egyebekben kiváló és nagyon szimpatikus) litván óriás: Ilgauskas is jobb nála egyelőre. 2009 van, nah. Nem 2002. Ezt én is ... (2009.11.03. 17:17) NBA Playoff 2009 – A nagydöntő
  • Hatványpatkány: Mohamed úgy döntött, továbbra sem jön a hegyhez, mert kicsi neki a leszállópálya (Puskás Stadion). Mr. McGuiness: ennél jobb kifogást nem sikerül előhalászni az iszákból? (2009.11.03. 16:21) U2-Zágráb-2009. 08. 09.
  • Hatványpatkány: Mi az, hogy "dölgött"? Valami nor-végét járó ló? (2009.10.21. 22:43) Meghülyült az A-ha
  • Gerry.: Hogy hívják a dölgött skandináv lovat? Osz-ló. Én kérek elnézést. (2009.10.18. 12:07) Meghülyült az A-ha
  • Hatványpatkány: Szerintem pedig épp a vallás akar tudománypótlékként fellépni (ld. kreacionizmus vs Darwin). Mellesleg, a "senki nem jött vissza, tehát ki mondaná meg, hogy nincs mennyország"-alapú logika azért nem jó, mert akkor pl. minden vallás megkérdőjelezhet... (2009.10.15. 20:03) A Fehér Fény
  • DepecheM: @Hatványpatkány: Azért merészeltem mindezt feleslegesnek, sőt SPEKULÁCIÓnak minősíteni, mert amíg senki nem jön vissza a túloldalról, addig a TAPASZTALATI tudomány (mert ez mi más lenne?) semmi bizonyosat nem állíthat. Mellesleg a szándékból, illet... (2009.10.13. 13:32) A Fehér Fény
  • Utolsó 20

Korábbi rágcsálnivalók

Korábbi rágcsálnivalók

A Patkány Éve

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2008.09.04. 09:59 Hatványpatkány

Poézis, 1988

1988.

 

MA TEGNAP VAN, HOLNAP TEGNAPELŐTT

 

Ma tegnap van, holnap tegnapelőtt.

Nem érzed, Drágám, visszafelé folyik az idő...

Sápadt öregember-arcom pirospozsgás lesz,

löttyedt mellemen a bőr kifeszül.

 

Fogaim lassan kinőnek, beleharaphatok édes húsodba,

karomon az izmok ereje már nem őrlődik fel,

óriási energiák áramlanak bennem:

vigyázz, érzem, mindened meg fogom szerezni.

 

Csendesen kézen fogsz, bevezetsz az iskolapadba,

a tanító néni szoknyája alá kukucskálok,

dadogva olvasom a betűket a könyvből,

és csak százig tudok számolni.

 

Ma tegnap van, holnap tegnapelőtt.

Kend be a popsimat kenőccsel,

és ringass, amíg el nem alszom.

S akkor Anyám csendben nekifeszül.

  

                                   ***** 

TAKARJ BE, FÁZOM

 

Nem a fájdalom kényszerít, hogy zokogjak,

nem a mély csend feszít,

nem könyörgök semmi előnyért,

hogy tiéd legyek, hogy enyém légy.

 

Borzongva fekszek és testemen

retkesfejű vaddisznók röfögnek,

forró pofájukon dagadó gyűlölet,

agyaruk élezve kegyetlenkednek.

 

A sínen keresztbefekszek,

a toronyból kiugrok.

A vonat kisiklik,

a mélység visszadob.

 

Takarj be, fázom. Bőrömön férgek.

Hűvös kezedet kezembe tedd,

szülj ágyam mellett ordítva,

míg megszületik tőlem gyermeked.

 

Mély tüzű fáklyákkal világítsd az utat

(kivirágoznak a démoni ablakok),

harsányan kacagva egy boldog éjszakán

lerúgom takaróm és lassan meghalok.

  

                        *****          

ORDÍTÓ CSÖNDESSÉG

 

Sírni akarsz? Csak tessék.

Zokogj és bömbölj, ordíts és kiálts,

habozzon a szád, hints hamut fejedre,

tajtékban fürödj, böfögj és okádj,

szaggasd meg ruhád, verd magad a földhöz,

üvölts, mint a fába szorult féreg,

robbanjon széjjel minden hangszálad,

csöpögjön szádból gyűlölködő méreg,

pengével hasogasd össze az arcodat,

vonagolj, hemperegj, köpj engem szemen,

toporzékolj bátran, döngesd a falat,

taposd a sárba képem és nevem.

 

...Most miért hallgatsz? Fáj a csend.

Ha rád nézek, csak egy nagy szájat látok –

melyben megakadt egy láthatatlan,

mindent elsöprő, édes átok.

  

                                   ***** 

HIÁBA FÁJ

 

Félvak szobában mélán ülünk

kéz a kézben, mit sem remélő

két ifjú állat; remegő kezemben

foszforeszkál a félhomálymérő.

 

Arcod fehérsége most belém hasít,

lepattannak rólad az őszinte bókok,

szivacs-aforizmák, ópiumzöldek;

nem futnak nyelvünkön megváltó csókok.

 

Érzéseim feléd mint csillogó csillárok,

ha lezárt szobájú magányban lógnak –

ordítok füledbe, de távol vagy már,

nem érted lényegét az ostoba szóknak.

 

Apró melleidet körülburjánzom,

szívem lánggal ég, megvetem ágyamat –

de te lassan felállsz, lesöpörsz magadról,

cipősarkaddal taposod vágyamat.

 

Kiábrándult szemedből jéghideg sugár

mint elvakult holló szobámban röpköd.

Ólmos léptekkel kimegyek és sírok.

Mindent elborít a borzalomköd.

  

                                   ***** 

A HÁROM TESTŐR

 

Acélvirágok rejtekében lapult

három kis apró malterkovács,

lila harisnyájuk pirossal stoppolt,

ránc az arcukon megannyi rovás.

 

Remegve bámultak a pázsit zöldjére,

csendes fohászuk felverte a mezőt.

szepegve, lehajtott fejjel nézték

az előttük heverő meztelen nőt.

 

Csillogó bőre mint zafír és rubint,

két körtemelle viruló virág,

fekete ágyéka a vágyak barlangja,

domború feneke az egész világ.

 

Nem mertek szólni, csak pislogtak némán,

kormos kis kezük ökölbe szorult,

s a virágzó, döngicsés rétmező

aranyló napja sötétbe borult.

 

Három kis apró malterkovács;

nem teljesülhet sohasem a vágyuk,

termőben talált nektár az étkük,

falevél ruhájuk, dióhéj az ágyuk.

  

                                   *****

NEGYVEN

 

Tedd alám a vágytálat, Kedves,

Huszonnégy éves vagy, életem ékköve;

Én hatvannégy, s fogaim száma épp ennek a gyöke.

 

Fiatal testedet ide-oda forgatom,

mint a múlt heti képes újságot,

selymes bőrödnek puha illata szíven vágott.

 

Hiába van sötét, hiába is remegsz,

hiába fekszel előttem,

utolsó energiáimat én már rég ellőttem.

 

Őrülten csalódtál és én is csalódtam,

mikor megpróbáltuk egy ízben.

...Protézisem ázik egy pohár vízben.

 

Bárcsak lehetnék még egyszer fiatal...

Én hortyogok, Te édesen szuszogsz,

remélem: avas bőrömhöz egyszer hozzászoksz.

 

Te fiatal vagy, én öreg vagyok,

lassan sétálgatunk a téren,

percenként masszírozod reumás térdem.

 

Elég volt, lihegek, fáradok, meghalok;

induljunk haza, induljunk el, Kicsim.

Tilosban parkol nem messze a tolókocsim.

  

                                               ***** 

 ÖNIMÁDAT


Ájtatos manóként élek

Lelkemet belepi a gyönyör

Lebegek saját szépségem felett

Az vagyok, kit minden rútság letör

Táncolok a tükör előtt fátyolban

Varázsolok édes kacajokat

Angyalarcom tündököl távolra

Gyász nélkül orvoslok bajokat

Okosságom rajtad csiszolom

Kívánatos és eszmei vagyok

Aranyszínű ruhám be nem koszolom

Jóképű fogsorom a napfényben ragyog

Ártatlanul járok a szennyes világban

Soha nem láttál ilyen becsületet

Zizzen a karkötő puha csuklómon

Oly tökéletes vagyok, ily még nem született

Letérdelhetsz elém, rebeghetsz előttem

Olcsó trükkjeidtől csak viszolyogni tudok

Disznó vágyaidat glóriámmal öltem

Bús, fekete lelkedtől remegve futok

Asszony, téged, ki azt mondod: szeretlek

Naparcom fényével föld alá temetlek

 

                                   ***** 

69.

 

Legyűrtelek egy vagylagos,

sötétlő éjszakán.

Belenyugodva élvezek rajtad.

Szemedben zsákos könnycsepp ragyog,

ne kapálózz – zsarnokod vagyok.

  

                                   ***** 

ZSOLTÁR

 

Sarkamba léptél egy ködös reggelen,

aranyba mártott hajad lobogott,

gyémántalmák között galoppoztam érted,

szívem hevesen, hevesen dobogott.

 

Cölibátust fogadtam, de nem tarthattam meg,

mert kínzón égetett a testem;

gyapjú nélküli bárányként a sötétből

fürdőző kontúrod alélva lestem.

 

Vallottam Neked életről, halálról,

két kézzel kapkodtál arcomba;

kisüt a felhős nap, reám mosolyogsz,

boldogan bukok dicstelen harcomba.

 

Kézen foglak, Kedves, szaladunk együtt,

gyere utánam, én állok legelőlre,

szerelmünk korlátlan, ösztönünk eresztjük,

együtt rohanunk a legelőre.

 

Szalmakazlakat gyújtogatott a hold,

mikor sarkamba léptél egy ködös éjjel.

Gyönyörbe mártott arcodat csókolom,

s megfojtlak a leghazugabb kéjjel.

  

                                   ***** 

SÖTÉTSÉG AZ ÉJSZAKÁBAN

 

Nem tudtam, miért, csak szaladtam

A kivilágított ház felé.

Hátam mögött cikkcakkoló autólámpák

Örvénylettek csendesen.

Sötétség van az éjszakában,

Soha nem tapasztalt bíborzöld ámbráscetek

Fújják a levegőt kéklő sivítással.

 

Volt-e valaha nagyobb öröm,

Mint mikor kezem a kilincsre tettem.

Borzongva ordítottam a küszöbön hasalva,

De a kapu csak bezáródni akart.

Miért nem találok menedéket?

Mert menedéket adni egy szerencsétlennek –

Szerencsétlenné tesz.

 

Azt hittem, nem találom meg a kanapét,

Csendesen aludtak a legyek az ablakban,

S kuncogtak trágár nótákat ódivatú

Kéjhölgyek az ócska rádióban.

A kandalló előtt feküdtél Te

És nem kérdezted meg, mikor s hogyan

Jutottam be a ház pincéjébe.

 

A fürdőkádban lapultam a semmi közepén,

Te szeretetet csorgattál nyakamba,

Lemostad arcomat, ágyékon csókoltál,

Nevetve sikkant az elvarázsolt éjjel.

Aztán kiléptem a fénybe, s derekamra

Fürdőköpenyt csavarva testedet

Kínáltad izzadó ajkaim közé.

 

A takarót csendben rám hajtottad, s a padlás

Megtelt fáradt denevérek alapzajaival.

Szándékolt célokkal isten elmesélte

Legújabb pletykáit az angyalokról.

Hangosan nevettél, kezedben fehérlett

Egy csokor jégvirág, mit én szedtem Neked.

A falak alatt jajongtak a szomjazó gyökerek.

 

Az áldozati bárány csendesen vergődött,

Mikor akasztani vitte a dögletes csürhe,

S kínzott testén megannyi stigmaként

A Te fogaid vágyvájta nyomai lapultak.

Itt megállt a film, s Te meztelenül

Táncolni kezdtél, hogy felvidíts.

S én zokogtam, mint egy gyermek.

 

Vak bányalovak patáira ragadt

Fekete szénnél feketébb a lelkem.

Bólogatva mentem át az utca túloldalára,

S úgy tekintettem rühes önmagamra,

Mint mikor az anyagyilkost viszik

A jól kiérdemelt, tíz körömmel kikövetelt

Nyíltszíni akasztásra.

 

A fridzsiderből diszkrét pingvinek

Kászálódtak ki, csőrükből évszámok lógtak.

Érzések rengetegén át kutatom tested zugait,

Útbaigazítanak legrejtettebb sikoltásaid.

Nyitott szemmel ejakulálok, figyellek;

Arcodon cseppekben ragyognak

Rút örömem eldobott bilincsei.

 

Mikor gyermekkorom szivárványzuhataga

A hajam borzolja, mint Te legsejtelmesebb

Együttlétünk leggyönyörűbb percében,

Akkor sóhajtok fel ordítva, s ha nem látok,

Te nyitod fel szemem, Te teremtesz világosságot,

Te oltod belém a szélben nyárfalevélként

Száradó érzelmek derengő illatát.

 

Sötétség van az éjszakában,

És nem tudlak elhagyni már,

Mert tudom, Te szögezted szívembe a kapcsokat,

Te maradsz mellettem az angyalok napjáig,

Te kísérsz és ápolsz, Te védsz, Te ölelsz.

Kéz a kézben sétálunk az élet porában,

Melyből áldó kezeddel a mennyekig emelsz.

  

                                   ***** 

 

NEM KÉNE MÁR MEGHALNOD

 

sétálgattam a csatamezőn

holtak hevertek mindenfelé

letépett lábak és fejek

így értem el egy katona elé

először csak a hangját hallottam

amely vizet kért halkan

undorral néztem rá csak egy szeme volt

leköptem és fölébe hajoltam

nem kéne már meghalnod kérdeztem

és teljes erőmből belerúgtam

ő rám nézett s szája megmeredt

egy helyettesíthetetlen mosolyban

  

                        ***** 

 

A VARÁZSLÓ

 

 

Valami különös hatalma van ahhoz,

hogy a jót rosszá változtassa,

hogy barátait elveszítse sorra,

s hogy életét felforgassa.

 

Nem kell varázsigét mormolnia,

minden egy szóra elromlik könnyedén,

neki az élet csak egy íztelen étel,

a világ, miben kotyvaszt, csak egy csorba edény.

 

Ködös reggeleken magányosan ballag,

arca borús, a szeme parázsló.

Pedig minden lépéssel csak rosszabb lesz neki.

Sorsa elé menekül a nagy varázsló.

 

                                    *****

 

A 24. ÓRA

 

Ölembe borult az éjszaka.

Vizelet szaga.

Vér szaga.

 

Rozsdás, sós penge.

Csöpögő vér hangja

robajlik a csendbe.

 

A halál már folyamatban.

Visszafordíthatatlan.

De nem is akartam.

 

Agyamba zártam lelkedet, e mázat.

Sovány arcomon

döng a gyalázat.

  

*****

 

VÍZÖNTŐ

 

Határán születtem

Vízöntőnek s Halaknak,

ezért vagyok olyan, amilyen:

öccse a hirtelen Haragnak,

apám a tudatlan Bohóckodás,

fivérem a durcás Önérzet,

nővérem a bilincses Gátlás,

anyám az örök Végzet.

 

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://hatvanypatkany.blog.hu/api/trackback/id/tr17647730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása